Sunday, 14 August 2011

Elak diri dari bersifat dendam + buruk sangka



sifat DENDAM dan BURUK SANGKA adalah sejenis penyakit hati

perasaan tidak puas hati atas kesenangan org lain,
dan berharap akan terhapusnye kesenangan dr org itu,
dan berasa gembira di atas kesusahan yg menimpa org y didendami
dan akan terjadinya fitnah apabila berterusan sifat buruk sangka



TAHUKAH ANDA


dendam + buruk sangka adalah sahabat iblis laknatullah!!!

menzalimi diri sendiri di akhirat kelak!!!

lebih byk bdendam lebih sukar tuk mncapai kecemerlangan!!!

golongan ini layak diletakkan lebih hina dr haiwan!!!

adalah perbuatan haram disisi Allah SWT!!!


..Nauzubillah min zalik..


Firman Allah SWT :

“Janganlah sampai bersumpah orang-orang yang mempunyai kelebihan dan kekayaan di antara kamu, kerabat, orang-orang miskin dan orang-orang yang berhijrah pada jalan Allah, tetapi hendaklah mereka memaafkan serta melupakan kesalahan orang-orang itu, tidakkah kamu suka supaya Allah mengampunkan dosa kamu, dan (ingatlah) Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang,”
(An-Nur: 22)


***************************************************************


Manusia tidak lari dr kesilapan..
Wahai sahabat2ku,jauhilah diri dr SIFAT2 tersebut..
selalu berfikiran POSITIF sepanjang masa dan meMAAFkan kesilapan org lain adalah semulia2 sifat disisi ALLAH SWT..

Bersihkan lah HATI anda..ISI lah dgn sifat2 yg mulia dan terpuji..anda yg menentukan tempat anda di SYURGA mahupun di NERAKA...

Ingatlah sahabat2ku..Hidup di dunia ini hanyalah SEKALI dan SEMENTARA..sudah tentu kita mahukan yg terbaik tuk diri kita sendiri..

Mendekati ALLAH dan menjauhi sifat2 NEGATIF adalah satu cara yg tidak akan kita sesali






''Ya Allah ya Tuhan kami, Kau jauhilah kami dari sifat2 dendam dan buruk sangka terhadap manusia mahupun dgnMu ya Allah..Sesungguhnya kami amat takut dgn seksaanMu di akhirat kelak..dan Kau letaklah diri kami di dalam golongan manusia semulia-mulia disisiMu ya Allah.." 
Amin~

Friday, 12 August 2011

10 Orang Yg Tidak Diterima Solatnya


1. Orang lelaki yang SOLAT sendirian tanpa membaca sesuatu.

2. Orang lelaki yang mengerjakan SOLAT tetapi tidak mengeluarkan zakat.

3. Orang lelaki yang minum arak tanpa meninggalkannya (taubat).

4. Orang lelaki yang menjadi imam padahal orang yang menjadi makmum membencinya.

5. Anak lelaki yang melarikan diri dari rumah tanpa izin kedua ibu bapanya.

6. Orang perempuan yang suaminya marah atau menegur kepadanya lalu si isteri memberontak.

7. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim serta menganiaya.

8. Orang perempuan yang tidak menutup aurat.

9. Orang yang suka makan riba.

10. Orang yang SOLATnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar.



************************************************************************

Sabda Rasulullah SAW yg bermaksud : 
Barang siapa yang solatnya tidak dapat menahan daripada melakukan perbuatan keji dan mungkar, maka sesungguhnya solatnya itu hanya menambahkan kemungkaran Allah SWT dan jauh dari Allah SWT. 
Sesiapa yang memelihara solat, maka solat itu petunjuk dan jalan selamat dan barang siapa yang tidak memelihara solat maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya dan juga tidak menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya. 

************************************************************************

psstt : mudah-mudahan kita semua tidak tergolong dalam 10 golongan tersebut..di Bulan Ramadhan yg mulia ini,marilah kita bersama2 meningkatkan ibadah dan menjauhi laranganNya supaya hidup dilindungi dan diberkati oleh Allah SWT..

InsyaAllah...


Thursday, 11 August 2011

aku SUNYI...!!

-



Meniti hari-hari bersendirian tanpa ditemani
Melihat daun-daun berguguran rebah ke bumi
Aku masih SUNYI walau angin menemaniku
Namun diri ini gagah melangkahi hari-hari yang mendatang...


Saban hari ku menanti pelangi dalam kedukaan
Tiada kata-kata dapat diungkapkan
Hanyalah kesabaran yang bisa hadir
SUNYI ku masih dibiar dalam lubuk hati...


Tatkala diri ini terpaut oleh burung-burung berkicauan
Namun SUNYI ini masih bertandang
Takkan ku biar menghantui diri
Menghembus kata perosak jiwa...


Ku rela SUNYI ini hadir dari disakiti
Syukur ku masih disini alam yang nyata
Membiarkan dia berlalu pergi
Hanya ditemani Tuhan disisi...






psstt : maaf..tetibe rase nk jiwang lak malam neh...


Tuesday, 9 August 2011

Facebook?? da xde da...

~

sume org tau ap tuh FACEBOOK kan?

tipoooo la klu xtau...

FACEBOOK  la y menjadik gilaan kaum mude mudi zaman terkini...

tp y pastinye ak DA XDE FACEBOOK!!!!


da lame da ak amek keputusan nk tinggalkan dunie FACEBOOK neh

then bole la focus kat dunie blogging....hihihi...

baru seminggu ak mengDEACTIVEkan FACEBOOK ak...

da ley trime ketiadaan FACEBOOK dgn penuh selesa....


ni antare sebab2 nape ak nk mengDEACTIVEkan FACEBOOK :~

 nk menyepikan diri...zzzzzzzzzz...whistling
kdg2 status y ak wat o post dr kengkawan menimbulkan salah sangke thadap pihak y lain wlaupon xde niat pape pon...so tpkse mgambil kputusan neh tuk mengelakkan salah phm..crying
xmo diri tersakiti bile tgk bnd2 xsepatutnye...lalala~sad
focus kt dunie blogging...money eyes
mcm tulah cite nye...ak x nafikan mmg byk kali gak ak wat keje camneh..tp kali neh btul2 NEKAD!!
dan bile kite da wat kputusan mmg ad la suare2 di luar sane..
***************************************************
Nadia : ❝aunty,btul ke xnk on FB da..nta2 lpas ni on lg..tgk je laa...❞
 ***************************************************
Anies : ❝awk,on9 la FB....sy perlukan awk...❞
 *************************************************** 
hehehe....bgitulah reaksi kwn2 ak..tuh y ak tau,y ak xtau lak mmg xtaula ap dowg nk ckp...tp xksah laa...cool



GUDBYE FACEBOOK!!!!!!!

Saturday, 6 August 2011

Aku Dan Impian

-----------------------------------------------------

  Sume orang mesti ade impian masing2...
ak salah seorang yg mmpunyai impian..

ap eh IMPIAN ak??
Biarlah Rahsia..
Hanya Tuhan dan ak je y tau..hihi...

tak sabar rase nye nak menanti IMPIAN tuh menjadik kenyataan

Hidup ni kene byk angan2 dulu,baru IMPIAN bole dicapai..
yg pastinye
.
.
.
.
.
BERUSAHA !!
BERUSAHA!!
CHAIYOK2!!!

harap2 Tuhan berilah ak umur yg pjg tuk mencapai impianku neh...

tetibe teringat satu kejadian yg berlaku mase OPKIM kat fac ak..





En.....(name da lupe) : ok,skang sy nk kamu perkenalkan diri kamu kpd kwn2 sekelas kamu..kamu cerita je  ap y kamu rase nk cerita..

Asha : name sy Asha Waheda...sy duk kt cameron...bla bla bla bla.....

Bella : name sy Fairuz Nabilla..umor 22 taun.(tym ni 2010 punye cite..hehe)...bla bla bla

Anis : name sy Anisyuhada,Sy org seremban..bla bla bla n bla bla...

Aku : name sy nisa..asal shah alam..duk shah alam..umah sewa pon kt shah alam..y
pastinye sume shah alam.tujuan sy dtg UITM ni bukan tuk bercinta tp nk focus blaja
demi mencapai IMPIAN sy..


(erkkkk..yeke??)

Dak2 clas : hahahahahahaa (gelak kuat)...

En.....(name da lupe) : kahkahkahkah..hahahaahaha..!


adush..malunye ak..jap2..dlm hati (ak ckp btol neh..ak xtipu...seyes!!)


Anis : Ko ni lawak la Nisa...org xtnye pon ko btau..tp btul ke ap y ko ckp tuh?hahahahaa..salu ye org akan ckp camtuh awal2 sem mse bwu masuk..ko ni da final year bwu nk ckp..npe xckp camtuh tym ko da grad je?hahahaha...

Aku : btul la..ko pk ak main2 ke... 

Anis n Bella : kah kah kah kah....


salah ke ak ckp smpi sume org gelak?ak cube terangkan perkare sbnr je...erkkkkk....

Friday, 5 August 2011

Indah Ramadhan




Bulan yang dinanti-nanti oleh seluruh umat Islam telah kunjung jua..

BULAN RAMADHAN.

Dan seluruh umat manusia mengejar amal kebaikan..






Ramadhan yang Agung

Firman Allah SWT: “Demikianlah (perintah Allah SWT). Dan barangsiapa mengagungkan syiar-syiar Allah, maka sesungguhnya itu timbul dari ketaqwaan hati. (QS Al-Hajj: 32)

Ramadhan Bulan Berpuasa

Firman Allah SWT: “Hai orang-orang yang beriman, diwajibkan atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang sebelum kamu agar kamu bertakwa.” (QS Al-Baqarah: 183)

Ramadhan Bulan Keberkatan

Sabda Rasulullah SAW: “Setiap amal yang dilakukan anak Adam adalah untuknya, dan satu kebaikan dibalas sepuluh kali lipatnya bahkan sampai tujuh ratus kali lipat. (HR Bukhari dan Muslim)

Ramadhan Bulan Sabar

Sabda Rasulullah SAW: "Puasa itu setengah kesabaran. Kesabaran itu setengah dari iman." (HR Tirmidzi, Abu Na'im, dan Abu Mas'ud)

Ramadhan Bulan Dermawan

“Nabi SAW adalah orang yang paling dermawan, dan beliau lebih dermawan pada bulan Ramadhan, saat beliau ditemui Jibril untuk membacakan kepadanya Al-Qur'an. Jibril menemui beliau setiap malam pada bulan Ramadhan, lalu membacakan kepadanya Al-Qur'an. Rasulullah saw ketika ditemui Jibril lebih dermawan dalam kebaikan daripada angin yang berhembus.” (HR Bukhari dan Muslim)
Ramadhan Bulan Beribadah

Sabda Rasulullah SAW: “Barangsiapa mendirikan solat malam di bulan Ramadhan kerana iman dan mengharap pahala, nescaya diampuni dosa-dosanya yang telah lalu.” (HR Muttafaqun 'Alaih).



Tuesday, 2 August 2011

Mari Sahur Dan Berbuka



JADUAL WAKTU IMSAK DAN BERBUKA PUASA TAHUN 1432 H / 2011 M BAGI NEGERI SELANGOR DARUL EHSAN
ZON I: DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG


* Tertakluk Kepada Pengisytiharan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia
** Tarikh Melihat Anak Bulan Syawal Tertakluk Kepada Pengisytiharan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia



p/s : stakat ni je mmpu dibesarkan..sesape xnmpk,mohon ampun dan maaf..khas tuk zon seperti tertera di atas...:)
     

Saturday, 30 July 2011

Kelebihan 10 Surah




1) Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.


2) Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.


3) Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat      


4) Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.


5) Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.


6) Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan


7) Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.


8) Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.


9) Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.


10) Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was.


Thursday, 21 July 2011

JUVANA







       juz nak cakap  JUVANA da abis!!
       huhu!~....














       pasni setiap ari isnin kul 9 mmg
       muke ak da xmelekat kt dpn tv da...
       lalalala~..
       ap ak nk wat eh?msti bosan...
       zzzzzzzzzz~




       lupe nk ckp,klu kowg nk tau,ni la boipren ak...(pic bwh)
       hahaha!~


       smart x???hee...
       kompem pasni ak rindu die~~...
       :'(








Thursday, 23 June 2011

keje GILE-GILE





  bile da xde keje, mulelah pangai gile2 ak muncul..
  bkn ak je,kwn2 ak pon lg gile2..xtaula dowg dtg dr dunie mne..
  hahaha!~


  
  ni bile mud gile da kua,mmg conteng2 ni kje ak..da la conteng kt paper test..ni la hasil 
  bile test xpat jwb..huhu!~




  ak xtau ap motif ktowg tgkp pic lecturer.."sori sir............"...ktowg xsngaje...adoi..seb
  bek la paper die ktowg passed....fuhhhhhhhh!~                                            




  ni speses pontianak shuhaimi baba part 1 n 2...sgt gile..tgk rmbut da tau..hahaha!~..
  (sori bella..chumey pic ko neh..hee!~)





  before meeting stat.., nk gunekn mase ngn sebaek ye, mmg ni le kje kami..haisyhh 
  awok pn xphm ngn pangai awok ni..sabo je la!~    




  tym lcturer xde, mulelah beliau bg esemen byk2...tp ktowg esemen tolak tepi, y 
  pnting bgmbor dlu..keh keh keh..pastuh kje pon xjln!!~...zzzzzzzz




  kalu da xtau nk watpe, nk bergmbo pon xtau nk pose cane, ni la hasil kretiviti kami..
  muke2 busuk kami..dpn msjid lak tuh wat kje gile...huh!~




  ni tym bepday ak..ak pat rasekan bkn bepday ak..tp bepday kwn2 ak...tp xpela,asalkn
  dowg hepy!!~




  tuk y terakhir ye...kowg tgk la vid dr kwn2ku y gile2 y xde keje...smpat wat iklan lg..
  jgn slhkn ak klu tengkuk kowg sakit n lnguh2..huu...selamat menonton..!~


video







  ::actually ak xde idea nk cite ap,so ak sempat terpk lak nk wat entry ni dsbbkn pic2 
  kt laptop  ak tlalu byk..huhu!~..::




Monday, 20 June 2011

KETAWA itu perlu??





kdg2 mcm ak xphm np nk ketawa bile kite cdey+ ditimpa mslh..
perlu ke KETAWA ni??








''kadang2 kite tak tau kenape perlu ketawa di saat ati terasa ingin menangis''


rase perit sgt bile tpkse ketawa dpn org rmai pdhal ati nga sakit..
rase tseksa sgt bile tpkse ketawa bia sume org tau kite xde mslh...


tp kite kne sdar yg......


''Laughter Is The Best Medicine''
''Ketawa Adalah Penawar Paling Mujarab'' 


bia besar mane pon mslh kite, try la KETAWA..
percayelah satu mslh kite tersisip 1000 hikmah n kite kne trime ngn redha..
salu bersangke baik ngn Allah..
ape sgt dgn mslh kite jike nk dbandingkan dgn penderitaan Rasulullah S.A.W??
hmm..


so juz let it be..
mslh hanyelah bersifat smntare..


bile kite pakse diri tuk ketawa, tbe2 hati kite rse sonok..
pdhal xde pape pon bnde y wat kite hepy..


tp bile kite ssh sgt nk mnhn air mate,bia kan ia mengalir.. 
so u can start cutting an onion..
when u start crying, juz blame the onion..don't blame others..hee~




::bile ak trase nk ketawa,ak akn tgk vid neh..
kompem pcah prut..tgk bribu kali pon xjmu..
hahahaha!~::










p/s : LAUGH TO FORGET BUT DON'T FORGET TO LAUGH..PEACE!!!...:D




Wednesday, 15 June 2011

Kawan...Dekati & Jauhi



Hidup ni kalu xde kawan mmg korg xyah idup...kawan mmg tsgtlah penting bg mengelakkan kesunyian dan dpt tlg kite bile tym susah..tp xsume kawan y kat sekeliling kite tuh btul2 ikhlas nk berkawan kan...yela,mnusia ni kan byk 'peel' dan byk ragam...so, kt bwh ni ak nk tnjuk kt korg jenis2 kawan y perlu kite jauhi dan dekati..jom2..
SENANG JE BERSAMA,BILE SUSAH LU PK LA SENDIRI..
haishhh y ni kite ptut elak..senang je ad kt kite..siap ngendeng2 lg...tp bile kite susah,batang hidung mahupon batang kaki die lgsung xnmpk...so kalu ad di klgn kwn2 korg cani,xyah la dekat2 lg..bia die carik kwn y same prangai ngn die..bia buku bertemu ruas..zzzzzzz~
SUSAH SENANG BERSAMA
haa kawan camni kite perlu dekat...bile kite senang die ad..bile kite susah,die tanpe segan silu menghulurkan bantuan tuk kite..rase terharu bile ad kwn camni...betape bertuah ye kite kan..tp jgn nk arapkan kwn prangai camtuh klu korg sndri pon xprangai camtuh..hmm
 KAKI KEBAS DWET
ad lg ke kwn cani kt dunie ni??adoi...payah la gini...salu ye kawan y b'prangai cani fes2 msti die tnjuk muke kesian tahap cipan tuh pastuh nk mintak dwet..konon dwet abis,bg dwet kt adik2 xckup mkn,byr dwet moto la pe la..pdhal dpt dwet nta2 g berpoye2..mne le tau kan..klu jrg mintak xpe la..ni kalu salu,eh mmg nk mkn pelempang la die cani..beragak la ckt klu nk menipu tuh oii.. 
KAKI BLANJE
klu dpt kwn cani,mau x ari2 goyang kaki sbb ad kwn baik ati gler banje kite..bkn sng dpt pluang cani..tp korg jgn la nk mek ksmpatn...huhu..tp klu jenis ni,mmg ssuai la kite dekat2..ak pon klu ad kwn cani,xkn nk buang la...da la pemurah..siap blanje lg...satu dlm sribu kot klu ad..lalalala~
 TALAM DUE MUKE..
y ni ssuai digelar 'HIPOKRIT'....klu bole korg sume jauh2 kn la kwn cani..xgune pon..SAMPAH!..huh..
lagi2 die nk kawan ngn kite sbb ad agenda tsndri..kite pon xjangke sume ni blaku...dpn bkn blagak baik..blakang siap kutuk2 kite lg..nta ap y xpuas ati tuh xtau la...eeii klu ad la kwn ak cani,mmg ak lunyai2 kn die...gerammm!!
SUKE MAKAN KUIH TALAM
kwn cani xpela dr 'talam due muke' tuh..da die suke mkn kuih talam,korg rajin2 la buatkan o blikan die kuih tuh...tuk kwn xpekn berkorban ckt..huhu...bia la keje die suke mkn kuih talam tuh asalkan die xkaco hidup korg...bg je kuih talam,mmg die akn duk diam..xyah susah2 nk melayan kerenah die...
 KAWAN MAKAN KAWAN
klu y ni kompem rmaikan kt dunie ni..opps ak xtmasuk skali wlaupon ad la sstgh org bpndpt ak camtuh....bukan sume org suke kite..zzzz...da2 stret tude poin,kite kdg2 xpat nk elak klu ad kawan cani..cth ye kwn kite tuh mmg da bertahun2 kite knal pastuh xsgke sbnr ye die jenis camtuh...nk buang xsmpai ati..tp cube korg pk,die smpai ati lak nk wat kt korg camtuh..ak bkn suh korg buang kwn y spesis camtuh tp cume korg berhati2 je la..kt lua tuh bkn sume org baik..lalalala~
KAWAN MAKAN LAWAN
spesis cani seboleh2 ye kite kne bersyukur..sbb die sggup memakan lawan kite tuk mmpertahankan kite..auwww..so sweet...sekurang2 kurang ye kite ad geng nk bergado,bertumbuk,bertarek2 rmbut ngn lawan kite tuh....hmmm
 SUKE BERDENDAM
ni lagi satu umat y kite xley nk biarkan dekat ngn kite..BERDENDAM...pkataan mudah tp amat mndalam dan mrbahaye bg y mmahami ye...bile org da berdendam ni,die sggup wat ap je..membunuh pon sggup..isyhh2..sblum korg kne bnuh ngn kwn sndri,bek korg jauh2 la dr org cani..menyeramkan tau x...org y suke bdndm ni hati die busuk...!!
SUKE MEN DAM
klu kwn korg jenis suke men dam ni xperlu la nk jauh2..sekurang2 ye die isik mase lapang ngn men dam...ad gak pekdah ye..free2 dpt glaran 'pak aji'..huhu...elok la tuh dr jdk mnusie pdndam...mintak2 dijauhkan..hmm men dam dpt gak cungkil bakat y ad kt kwn korg tuh..untung2 dpt masuk ptndingan dam pringkat kbgsaan ke,klu mnang korg gak bangge..sbb kwn sape gak klu bkn kwn korg..hee!~


so korg pndai2 nilai kwn korg sama ad nk terus simpan atau nk terus buang..
ak bkn nk galakkan korg putus hbgn ngn kwn ke ap,tp klu da prangai die camtuh..
da xmkn saman da..
nk wat cane..tpakse le buang..ngn harapan die insap le ckt..
hmm bg mreka y sdar tuh, hargailah kawan sementare mreka masih ad...
jgn da xde bwu nk sedar pangai korg y buruk tuh...




ok..


renung2kan...


kami y mmg xde keje




kawan2ku y xkn pnh dilupakan mahupun dibuang




Al-Fatihah buat sahabat seperjuanganku,arwah Ku Mahirah
 (tudung kuning)..
Moge beliau dtmpatkan di kalangan org2 y beriman
~Amin~


Saturday, 11 June 2011

:permulaan ceritera:


As salam...
syukur sebab akhirnye aku da berjaye wat blog..huhu!~...
slame ni ak follow blog owg len tp skang ak da ad..
nk tau sbb ap ak wat blog...?hahaha..x ad ap pon,juz nk luahkan ap y ak rase n nk lpaskan ketensionan + kebosanan y melanda diri ak ni...


ak adlh ak..
berdarah cmpuran jawe + mlayu perak...
sgt bngge ble ad mix ni wlaupon xdela berdarah kacukan cine ke,mat saleh ke..jawe pon jawe la...
dlu pnh la study kt uitm shah alam kos bisnes ekonomi..(cehh mcm da lme lak ak bis study)..pdhal bwu je mei lpas...hee
ak dilahirkan di KL n menetap kt s.alam bandaraye anggerik..
wlau pon owg sume ckp s.alm x ad pape y best,tp ak tetap bgge jd wargangara s.alm..(yeke?)..


pmpuan ngn bunge mmg xley dpisahkan..
ak mmg suke bunge..bunge ap ak suke tuh adlh rhsie..
bak kate owg "wanita itu sendiri adlh rahsie"..
cume ak xpndai jage bunge..so sape2 nk kasik ak bunge tuh pk2 je la k nk kasik ke x..hee..
lg satu,ak ni minat gile2 kt upin ipin..tgk blog ni kowg da tau..
lantak la owg nk ckp ak budak2 ke ap,tp y pnting ak sokong karya buatan MALAYSIA ok!..(ayat penegas di situ!!)...


hmm sbgai anak ke2 dlm 6 adk bradik,rmai owg ckp ak ni xssuai jdk kakak..
bkn dowg je,adk2 ak pon ckp camtuh...(lalalalala!~)
hahaha..pape pon ak still ad tggungjawab jage adik2 ak..cume ak ni blgak mnje je..(oopps kantoi manje!)
bkn ap..adk2 ak sume besar dr ak wlaupon dowg ni xdela bsar mne..
besar dr ak je sbb ak ni pon klu ditiup angin kompem kowg xnmpk mane da ak mlayang..


"TAK KENAL MAKA TAK CINTA"
kowg jgn slah phm lak ayt kt atas ni..ak bkn suh kowg knal ak then becinte ngn ak..
juz nk btau klu kowg xknal ak so mksud ye kowg xkn knal pangai ak
(btul ke ap ak trangkan ni??ak pon xphm,xpela kowg wat2 phm je la)
mmg luaran ak ni nmpk lmbut+gedix+byk mulut..
tp sbnr ye ak ni tak lmbut+tak gedix+tak byk mlut..
so da knal ak,pndai2 la nilai ak...
ak bkn bole wat sume owg suke+syg ak,cume "jgn nilai buku dari kulitnye"..hmm






"MIMPI XKAN JADIK KENYATAAN BILE KITA ASYIK TIDO"
yes!ak mmg suke tido..tido mmg hobi ak...
tp bile ak hayati blek ayat tuh,ak rse ak nk buang hobi tuh..
sbb ak tkut mimpi ak xkn jdk knyataan....
(tido..tido...sile pergi jauh2 dr ak,bile tibe mase je ko dtg k)..adoi..


"TANPA PERMULAAN, ANDA TIDAK AKAN SAMPAI KE MANA"
ayat kt atas mnunjukkan stakat ni je la ak cite..
nk tau lbey lnjut,knal dri ak,then kowg akn tau sume..(ayt2 manis neh..hee)
berbalek kt ayt td, klu kowg xde permulaan dlm ssuatu hal,kowg xkn ke mane2..kt situ je la kowg duduk..
so sesuai ngn entry ni,ak tlah mewujudkan satu permulaan dan ak arap lpas ni idea ak makin berkembang tuk next entry nnt...








p/s: doa dr kowg amatlah diperlukan..tanx!..^__^


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright© All Rights Reserved belognyssa.blogspot.com